Βαλεντίνο Ρόσι: Ο «γιατρός» του Moto GP

Βαλεντίνο Ρόσι

Ο Βαλεντίνο Ρόσι είναι ένας από τους κορυφαίους αναβάτες της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχει τις περισσότερες νίκες καθώς και τα περισσότερα βάθρα στην ιστορία της διοργάνωσης του Moto GP. Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις του που τον έκαναν να ξεχωρίσει αλλά και ο χαρακτήρας του. Ο Ρόσι είναι πάντα κοντά στο κοινό του με το οποίο έχει μια άρρηκτη σχέση καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Όπως έχει πει και ο ίδιος «Όταν οδηγείς μηχανή νιώθεις τον κόσμο πολύ κοντά σου».


Το ξεκίνημα

Ο Βαλεντίνο Ρόσι γεννήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου του 1979, στην πόλη Ουρμπίνο της Ιταλίας. Μεγάλωσε στην Ταβούλια, όπου μετακόμισαν οι γονείς του όταν ήταν ακόμη σε νηπιακή ηλικία. Ο πατέρας του, Γκρατσιάνο Ρόσι,υπήρξε ένας ταλαντούχος οδηγός με σημαντική πορεία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το μόνο παιχνίδι, στο οποίο τα κατάφερνε ως πατέρας, ήταν παίζοντας με τις μοτοσικλέτες. Με αυτόν τον τρόπο ο Βαλεντίνο Ρόσι μυήθηκε από μικρός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και απέκτησε βαθύ πάθος για την οδήγηση και την ταχύτητα.

Βαλεντίνο Ρόσι
Πηγή εικόνας: www.motorsportmagazine.com

Στην ηλικία των 5 ετών απέκτησε το πρώτο του καρτ, αντί ποδηλάτου. Ο πατέρας του προέβη σε ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στο καρτ, αντικαθιστώντας τον κινητήρα των 60cc με έναν 100cc. Το 1990, ο Ρόσι κατέκτησε το περιφερειακό πρωτάθλημα καρτ. Ένα χρόνο μετά μεταπήδησε στα minimoto, όπου και σε αυτή την κατηγορία απέσπασε πολλούς τίτλους.

Η αγωνιστική του πορεία στα καρτ συνεχίστηκε σε πανιταλικό επίπεδο. Έφτασε στην 5η θέση του πρωταθλήματος στην Πάρμα. Ο πατέρας του αντιλήφθηκε το ταλέντο του και θέλησε να τον κατευθύνει και να τον προετοιμάσει για παγκόσμιες διοργανώσεις. Οι βλέψεις του για τη Formula 1 διακόπηκαν λόγω του κόστους της προετοιμασίας για την συγκεκριμένη διοργάνωση. Έτσι, παρέμεινε στην κατηγορία των minimoto.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το 1993, ο Βαλεντίνο Ρόσι οδηγεί τη μοτοσικλέτα Cagiva Mito 125cc στο Ιταλικό Πρωτάθλημα και σημείωσε μια καλή σεζόν. Την επόμενη χρονιά έφτασε στην κατάκτηση του τίτλου του πρωταθλητή. Το 1994, ο Γκουίντο Μαντσίνι, ο οποίος υπήρξε συνεργάτης του Λόρις Καπιρόσι, παρέδωσε στον Ρόσι μια Sandroni με κινητήρα Rotex. Το 1995, ο Ρόσι συνεργάζεται με την Aprilia, κατακτά το Ιταλικό Πρωτάθλημα των 125cc και καταλαμβάνει την 3η θέση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Αυτή η σεζόν του εξασφάλισε το εισιτήριο για την συμμετοχή του στο Moto GP.


Βαλεντίνο Ρόσι: Ο «Doctor» του Moto GP

Ο Βαλεντίνο Ρόσι έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1996, στην κατηγορία των 125cc και την ομάδα της Aprilia AGV. Ήταν μια αναγνωριστική  σεζόν κατά την οποία απέδειξε τις ικανότητες του και κατάλαβε την 9η θέση στην διοργάνωση. Την επόμενη χρονιά γίνεται μέλος της Nastro Azzurro Aprilia. Πολλές φορές μέσα στη σεζόν το κοινό τον είδε ντυμένο Ρομπέν των Δασών να πανηγυρίζει τις νίκες του. Στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της κατηγορίας του.

Πηγή εικόνας: www.motorsportmagazine.com

Το 1998 βρίσκει τον Βαλεντίνο Ρόσι στην κατηγορία των 250cc. Έχοντας στα χέρια του το Aprilia RS250 σημείωσε μια καλή σεζόν, η οποία προετοίμασε το έδαφος για την τεράστια επιτυχία της επόμενης. Το 1999 με 309 πόντους ο «γιατρός» («doctor»),  κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 250cc. Το 2000 ο Ρόσι μεταπηδά στη Honda και τα 500cc, τα οποία τότε ήταν η υψηλότερη κατηγορία του Moto GP. Στη νέα κατηγορία δίπλα του στάθηκε,ως καθοδηγητής και μέντορας, ο θρυλικός Μικ Ντούχαν.


Ο Πρωταθλητής με τον αριθμό 46

Το 2001, ο «γιατρός» ξεκίνησε δυναμικά, σάρωσε κατά τη διάρκεια της σεζόν και κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Το 2002, στο Ρίο ντε Τζανέιρο σφράγισε άλλη μία κατάκτηση τίτλου στη διοργάνωση.
Ένα χρόνο μετά, ο Rossi ξεκινά τη σεζόν δείχνοντας πως πλέον είναι ο κυρίαρχος της διοργάνωσης. Αντιμετώπισε μια ποινή 10 δευτερολέπτων, η οποία όμως δεν στάθηκε εμπόδιο. Κατέκτησε ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Βαλεντίνο Ρόσι
Πηγή εικόνας: www.motogp.com

Κατά τη μεταγραφική περίοδο που ακολούθησε, η Ducati πάλεψε για την κατάκτηση του Ιταλού αναβάτη, ο οποίος όμως υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Yamaha. Το 2004, ξεκίνησε με pole position για τον Βαλεντίνο Ρόσι και κατάκτηση του πρώτου αγώνα στη Νότια Αφρική. Έχασε ορισμένα βάθρα αλλά επανήλθε με τριπλό σερί σε Ιταλία, Καταλονία και Ολλανδία. Η ατυχέστερη στιγμή της χρονιάς ήταν αυτή της απώλειας του μπροστινού τμήματος της Μ1, με αποτέλεσμα ο Ρόσι να εγκαταλείψει τον αγώνα. Σημείωσε ανοδική πορεία στους επόμενους αγώνες και εν τέλει κατέκτησε ένα ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Το 2005 κατέκτησε τις νίκες σε 11 αγώνες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και 3 που διεξήχθησαν σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Το 2006 ξεκίνησε άσχημα για τον Βαλεντίνο Ρόσι. Στον πρώτο αγώνα της σεζόν, ο Τόνι Ελίας υπολογίζοντας λάθος το σημείο φρεναρίσματος σε μία γωνία, χτύπησε τον πίσω τροχό της Μ1. Ο Rossi βγήκε εκτός, κατάφερε να επανέλθει στον αγώνα αλλά τερμάτισε 14ος. Η λήξη της σεζόν βρήκε στην πρώτη θέση τον Νίκι Χάιντεν και όχι τον «doctor».

Πηγή εικόνας: www.repubblica.it

Η επιστροφή του «doctor»

Το 2008, ο Βαλεντίνο Ρόσι επανήλθε  δυναμικά και κατέκτησε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Αυτή τη σεζόν κύριος αντίπαλος του ήταν «το καλό παιδί του Moto GP», ο Ντάνι Πεδρόσα. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ο Ρόσι επέλεξε να αντικαταστήσει τα ελαστικά της Michelin με Bridgestone. Κινδύνευσε να βγει εκτός αγώνα στο Ολλανδικό GP,στο Άσεν. Εντέλει κατάφερε και τερμάτισε πρώτος στη διοργάνωση με 373 πόντους. Όταν ανέβηκε στο βάθρο φορούσε μια μπλούζα που έγραφε «Scusate il ritardo», δηλαδή «συγγνώμη για την καθυστέρηση», εννοώντας τα δύο προηγούμενα χρόνια που δεν στέφθηκε πρωταθλητής.

Το 2009, ο Βαλεντίνο Ρόσι είχε να αντιμετωπίσει εκτός από τον συμπατριώτη του, Ντάνι Πεδρόσα της Honda, και τον Χόρχε Λορένσο, που έτρεχε επίσης στη Yamaha. Χαρακτηριστικός είναι ο αγώνας στην Καταλονία, όπου Ρόσι και Λορένσο είχαν μονομαχία και εν τέλει ο Ιταλός επικράτησε με προβάδισμα 0,095 δευτερολέπτων. Η σεζόν έκλεισε με 306 βαθμούς και την κατάκτηση ενός ακόμη Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Βαλεντίνο Ρόσι
Πηγή εικόνας: www.motogp.com

Βαλεντίνο Ρόσι και Μ1: Μια σχέση πάθους

Η Μ1 συντρόφευσε τον Ρόσι στις μεγαλύτερες επιτυχίες του. Πρόκειται για μια μηχανή 800cc, τετράχρονη με  υγρόψυκτο κινητήρα. Σε σχέση με την προηγούμενη Μ1, έγιναν κάποιες αλλαγές για τη βελτίωση του οχήματος αλλά κατά κύριο λόγο η μηχανή χτίστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες του Ρόσι, όπως ήταν λογικό. Οι νέες προδιαγραφές του κινητήρα προέβλεπαν την βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ισχύος υψηλής περιστροφής και κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμη, ο κινητήρας έρχεται πλέον με μικρότερες διαστάσεις πράγμα το οποίο μείωσε το βάρος αλλά και την κατανάλωση καυσίμου. Το σασί πλέον έδινε την βέλτιστη ισορροπία ακαμψίας και γεωμετρία, καθώς και βελτιωμένη αεροδυναμική που ενίσχυε την απόδοση του κινητήρα.

Από το 2007 και μετά οι τροποποιήσεις που έγιναν ήταν ελάχιστες και όχι ζωτικής σημασίας. Κυρίως έγιναν αλλαγές στα ελαστικά, μια μείωση της τάξης του 10% στην αδράνεια του στροφαλοφόρου άξονα, προστέθηκαν συστήματα ελέγχου wheelie και άλλες μικρές αλλαγές. Η Μ1 και ο Ρόσι είχαν γίνει ένα, και αυτό φάνηκε εκ του αποτελέσματος.

Πηγή εικόνας: www.autoevolution.com

Η συνέχεια στο Moto GP

Στις 15 Αυγούστου του 2010, ο Βαλεντίνο Ρόσι ανακοίνωσε πως υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Ducati. Στα χέρια του πλέον είχε την τετράχρονη V4 μοτοσικλέτα Desmosedici, η οποία ήταν μια εξαιρετική μοτοσικλέτα αλλά πολύ μακρινή από το στυλ του Ρόσι. Στη διετή παραμονή του στη Ducati κατέκτησε την 7η και 6η θέση στη γενική κατάταξη της διοργάνωσης του Moto GP.

Μετά τη λήξη του συμβολαίου του στη Ducati, ο Ρόσι επέστρεψε στη Yamaha. Το 2013, όντας μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha ξανά, είχε ένα καλό ξεκίνημα στο Κατάρ. Κατά τη διάρκεια της σεζόν δέχτηκε πιέσεις εντός του αγωνιστικού χώρου από αρκετούς αναβάτες όπως ο Πεδρόσα, ο Κράτσλοου και τον τότε rookie, Μάρκεζ. Σημείωσε συνολικά 6 βάθρα και τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα.

Την διετία 2014 ως 2016, ο «γιατρός» σημείωσε αρκετές επιτυχίες στη διοργάνωση, τα αποτελέσματα κρίθηκαν στις λεπτομέρειες και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Moto GP και τις τρεις αυτές σεζόν. Το 2016  βρέθηκε στην πέμπτη θέση, το 2018 ανέβηκε στην τρίτη θέση και το 2019, στην έβδομη θέση.

Πηγή εικόνας: www.motorcyclesports.net

Η έναρξη της σεζόν του 2020 καθυστέρησε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει δώσει θετικά δείγματα ως τώρα. Στον αγώνα που διεξήχθη στη Χέρεθ, ο Ιταλός αναβάτης ανέβηκε στο βάθρο για 199η φορά στην καριέρα του.

Συγκλονιστική ήταν φέτος η στιγμή της σύγκρουσης στο Αυστριακό GP. Ο Ζάρκο προσπάθησε να προσπεράσει τον Μορμπιντέλλι, με αποτέλεσμα οι μηχανές να συγκρουστούν. Ο Βαλεντίνο Ρόσι ήταν πίσω τους στη στροφή και κυριολεκτικά η μια μηχανή πέρασε ακριβώς πάνω από το κεφάλι του. Ο «γιατρός» σώθηκε από θαύμα. Η σεζόν βρίσκεται σε εξέλιξη και ο Ρόσι έχει δείξει πως μπορεί να τα καταφέρει ξανά.


Βαλεντίνο Ρόσι: Ο «G.O.A.T.» του είδους του

Ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει χαρακτηριστεί ως ο κορυφαίος όλων των εποχών (αγγλική συντομογραφία G.O.A.T, Greatest Of All Time). Είναι ένας θρύλος παγκοσμίου επιπέδου αλλά στην Ιταλία έχει μια εξέχουσα θέση και μια βαρυσήμαντη αποστολή. Όταν ξεκινούσε, είχε στις πλάτες του τις ελπίδες και τις φιλοδοξίες του έθνους. Δεν τους απογοήτευσε. Ο «γιατρός» μάγεψε με το ταλέντο του. Δεν είναι ένας απλός αναβάτης. Διαθέτει το πάθος, το χάρισμα αλλά και τις ικανότητες. Συνδυάζει τον παράγοντα διασκέδαση με την απόλυτη απόδοση.

Βαλεντίνο Ρόσι
Πηγή εικόνας: www.motorsportmagazine.com

Ο Ρόσι είναι γρήγορος «σαν τον διάβολο», αλλά διαθέτει μια αγγελική ψυχή καθώς λένε οι οικείοι του. Αυτό που δείχνει μπροστά στις κάμερες είναι και όταν τα φώτα σβήνουν. Είναι αληθινός γι αυτό έχει αγαπηθεί τόσο.
Όποια μηχανή κι αν οδηγήσει ο Βαλεντίνο Ρόσι είναι σαν να την πιάνει από το λαιμό και την κυριεύει. Έχουμε δει τις ικανότητες του και με άλλα οχήματα, όπως με όχημα της Formula 1 και τον έχουμε δει σαρώνει στο Monza Rally. Ο Ρόσι είναι ο κυρίαρχος της ταχύτητας. Ο αριθμός 46, με τον οποίο αγωνίζεται σε όλη την καριέρα του, δεν είναι τυχαίος. Με τον ίδιο αριθμό αγωνιζόταν και ο πατέρας του, όσο βρισκόταν στην ενεργό δράση.

Πηγή εικόνας: www.fanpage.it

Στην γενέτειρα του, με την οποία έχει άρρηκτη σχέση και πάντα επιστρέφει σε αυτή, έχει δημιουργήσει το Motor Ranch VR46. Πρόκειται για μια χωμάτινη πίστα, έκτασης 2,5 χλμ, όπου προπονείται ο ίδιος, οι φίλοι του και η VR46 Academy.


Παρακάτω ακολουθεί ένα βίντεο με κάποιες από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας του Βαλεντίνο Ρόσι.


Πηγές:
Βαλεντίνο Ρόσι. Ανακτήθηκε από el.wikipedia.org | Τελευταία επίσκεψη 8/9/2020

History of YZR-M1 2004-2010. Ανακτήθηκε από global.yamaha-motor.com | Τελευταία επίσκεψη 9/9/2020

Valentino Rossi: The Doctor Series Episode 1/5. Ανακτήθηκε από youtube.com | Τελευταία επίσκεψη 9/9/2020


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεωργία Μουρτζιάπη

Ονομάζομαι Γεωργία Μουρτζιάπη και γεννήθηκα το 1994. Οι σπουδές μου είναι πάνω στη μουσική, παίζω ακορντεόν. Εθισμένη στα βιβλία και τον καφέ. "Ο κόσμος βασίζεται στο χάος και εγώ θα τον διασχίσω χωρίς να ψάχνω λογική σειρά."

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;