Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Αφιερώματα Καλλιτέχνες

Τζουζέπε Βέρντι: Πως η ιταλική φινέτσα κατέκτησε την όπερα

Από Λένα Μπίρμπα 10 Οκτωβρίου 2018
 Τζουζέπε Βέρντι: Πως η ιταλική φινέτσα κατέκτησε την όπερα
Τζουζέπε Βέρντι: Πως η ιταλική φινέτσα κατέκτησε την όπερα
http://operawire.com/wp-content/uploads/Τζουζέπε Βέρντι. Ένα όνομα, μία ιστορία. Ένας θρύλος της όπερας και ίσως ο μακροβιότερος μουσικός του είδους του. Κάποιοι από εμάς έχουμε σιγοτραγουδήσει κάποιες από τις συνθέσεις του, μη γνωρίζοντας ότι είναι δικές του. Κάποιες από αυτές έχουν ακουστεί σε διαφημιστικά σποτ, ταινίες ή σειρές. Ας δούμε, λοιπόν, ποιος ήταν ο γοητευτικός και ταλαντούχος Ιταλός συνθέτης.

Τα πρώτα χρόνια

Ο Τζουζέπε Βέρντι γεννήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 1813, στο Λε Ρονκόλ, στο Δουκάτο της Πάρμας. Προερχόταν από φτωχή οικογένεια. Οι γονείς του ήταν αγρότες, ενώ ο πατέρας του είχε ένα μικρό πανδοχείο. Βέβαια αυτά δεν ήταν αρκετά για να μορφωθεί ο Βέρντι, αλλά έδειξε από νωρίς την κλίση του στη μουσική.

Σαν από μηχανής θεός, ο οργανοπαίχτης της τοπικής εκκλησίας, Πιέτρο Μπαϊστρόκι, ξεκινάει μαθήματα μουσικής με τον μικρό Τζουζέπε. Τον μύησε στον κόσμο, αρχικά, της εκκλησιαστικής μουσικής. Οι γονείς του αναγνώρισαν αμέσως το ταλέντο του 6χρονου Τζουζέπε κι έτσι με τις λίγες οικονομίες που είχαν του αγόρασαν ένα σπινέττο.

Σε ηλικία μόλις 12 ετών, ο Τζουζέπε Βέρντι μετακόμισε με την οικογένεια του στο Μπουσσέτο και η μόρφωση του διευκολύνθηκε από τις επισκέψεις του στη βιβλιοθήκη των Ιησουιτών της περιοχής. Λίγο καιρό μετά, έγινε οργανίστας με μερική απασχόληση στο San Michele, ενώ συγχρόνως παρακολουθούσε μαθήματα στο γυμνάσιο του Μπουσσέτο. Βέβαια την προσπάθεια του βοηθούσε πολύ κι ένας προμηθευτής του πατέρα του, ο Αντόνιο Μπαρέτζι, ο οποίος ήταν μαγεμένος από το ταλέντο του μικρού Τζουζέπε.

Σύντομα ο Βέρντι έμαθε να παίζει πιάνο, κλαρινέτο, φλάουτο, μπάσο και κόρνο.  Έτσι, έγινε βασικό στέλεχος του Φιλαρμονικού Συλλόγου.

https://www.youtube.com/watch?v=M-_BhozB3JA

Advertising

Στα 18 του, ο δάσκαλός του πέθανε. Τότε μετακόμισε κι εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο, με έξοδα του Μπαρέτσι για σπουδές στο Ωδείο. Δυστυχώς δεν έγινε δεκτός, καθώς είχε υπερβεί το όριο ηλικίας και δεν τοποθετούσε σωστά τα χέρια του στο πιάνο. Έμεινε στο Μιλάνο τρία χρόνια και σπούδασε κοντά στον Βιτσέντζο Λαβίνια, ένα μουσικό της Σκάλας της Μιλάνου.

Εν έτη 1832, δέχτηκαν μερικώς την αίτηση του, προκειμένου να περάσει από ακρόαση, όμως θεώρησαν ότι θα κατέληγε μια μετριότητα. Τα λόγια αυτά τσάκισαν τον Βέρντι.

Πίσω όμως, στο χωριό του τον αγαπούσαν πολύ και περίμεναν την επιστροφή του.

Το 1833 επέστρεψε στο Μπουσσέτο, όπου κάθε Κυριακή έπαιζε εκκλησιαστική μουσική στη διάρκεια της λειτουργίας στην Παναγιά των Αγρών. Τον Οκτώβριο του 1834, διεκδίκησε τη θέση του οργανίστα και διευθυντή της χορωδίας της τοπικής εκκλησίας, όμως απέτυχε. Ο λόγος; Οι ιερείς έδωσαν τη θέση σε δικό τους υποψήφιο. Ο Βέρντι ήθελε να φύγει και να εγκατασταθεί μόνιμα στο Μιλάνο, οι οπαδοί του όμως είχαν άλλη άποψη. Τον κλείδωσαν στην κυριολεξία μέσα στο σπίτι του.

Μέσα σε ένα χρόνο, διοργάνωσε την πρώτη του συναυλία στο Μιλάνο και τον Ιούλιο του 1835 απέκτησε το δίπλωμα που του επέτρεψε να γίνει αρχιμουσικός. Έτσι, οι κόποι του ανταμείφθηκαν και το 1836 διορίσθηκε αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής ορχήστρας της εκκλησίας του Μπουσσέτο.

Και τότε γνώρισε τον έρωτα της ζωής του.


Ο έρωτας, η άνοδος και η απόγνωση

Και εκεί που ερχόταν η αναγνωρισιμότητα του ταλέντου του στο Μιλάνο, ερωτεύεται τη Μαργκερίτα Μπαρέτσι, κόρη του ανθρώπου που τον βοήθησε. Ήταν μόλις 23 ετών, όταν παντρεύτηκε την όμορφη Μαργκερίτα, αποκτώντας μαζί της μία κόρη και ένα γιο.

Το φθινόπωρο του 1838 μετακόμισε με τη Μαργκερίτα στο Μιλάνο, όπου το 1839 ανέβασε την πρώτη του όπερα «Ομπέρτο», αποσπώντας εκπληκτικές κριτικές.

Βέβαια μπορεί η πρώτη του επίσημη σύνθεση να ήταν πετυχημένη, πίσω από αυτή υπήρχε όμως ένα οικογενειακό δράμα. Ο Βέρντι είχε χάσει την αδερφή του, αλλά και τα δύο του παιδιά. Αμέσως μετά την παρουσίαση της όπερας στη Σκάλα του Μιλάνου, πέθανε και η γυναίκα του από εγκεφαλίτιδα.

Λίγο καιρό μετά, συνέθεσε και παρουσίασε την όπερα «Μια Μέρα Βασιλείας», η οποία κατέβηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα. Ο Βέρντι θεώρησε ότι ήταν το τέλος της ζωής και της καριέρας του. Απομονώθηκε και κλείστηκε στον εαυτό του. Δεν είχε πια έμπνευση, δεν είχε πια την οικογένεια του. Το 1842, ο διευθυντής της Σκάλας του Μιλάνου και ιμπρεσάριος Μερέλι, του πρότεινε να μελοποιήσει ένα λιμπρέτο που πραγματευόταν την υποδούλωση των Εβραίων από τον Ναβουχοδονόσορα. Βέβαια ο Βέρντι δεν έδωσε σημασία στην αρχή, όμως όταν άρχισε να το ξεφυλλίζει κάτι ξύπνησε μέσα του.

Έτσι, δημιουργήθηκε η όπερα «Ναμπούκο» και χάρισε στον Βέρντι τη φήμη που ονειρευόταν.

Την ίδια χρονιά, γνωρίζει τη μετέπειτα δεύτερη σύζυγό του, την υψίφωνο Τζουζεπίνα Στρεπόνι και την κοντέσα Κλαρίνα Μαφέι. H κοντέσα του άνοιξε την πόρτα της υψηλής κοινωνίας του Μιλάνου. Τα χρόνια που ακολούθησαν ο ίδιος τα αποκάλεσε “χρόνια γαλέρας”, καθώς από το 1842 ως το 1849 συνέθετε χωρίς διακοπή.

Οι πιο σημαντικές όπερες που συνέθεσε εκείνα τα χρόνια ήταν “Οι Λομβαρδοί στην πρώτη σταυροφορία” (1843), ο “Μάκμπεθ” (1847) και η Λουίζα Μίλλερ (1849). Στο μεταξύ, ο Βέρντι στα μέσα της δεκαετίας του 1840 μετακόμισε στο Παρίσι, για την όπερα των Παρισίων και αναπροσαρμόζει το έργο του “Οι Λομβαρδοί στην Ιερουσαλήμ” (1847), προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες της γαλλικής όπερας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1851 παντρεύεται τη δεύτερη σύζυγο του, έπειτα από δέκα χρόνια σχέσης, καθώς η δουλειά του τον είχε απορροφήσει.

Advertising

Κομβική στιγμή της καριέρας του, το 1851, όπου παρουσίασε τον «Ριγκολέτο». Η όπερα αυτή βασίστηκε στο έργο του Ουγκώ «Ο βασιλιάς διασκεδάζει». Δύο χρόνια μετά, ανεβάζει τις όπερες «Τροβατόρε» και «Τραβιάτα» και ο κόσμος παραληρεί. Στους δρόμους του Μιλάνου είναι η μοναδική μελωδία που υπάρχει. Όλοι τον λατρεύουν.

Το διασημότερο ίσως έργο του, «Αϊντα», σχετίζεται με τα εγκαίνια της διώρυγας του Σουέζ από τον Ισμαήλ Πασά, ο οποίος ήθελε η όπερα να αποτελέσει ένα είδος εθνικού ύμνου. Η «Λειτουργία για ρέκβιεμ» γράφεται το 1873 με αφορμή το θάνατο του συγγραφέα Αλεσάντρο Μαντσόνι. Το 1887 γράφει τον «Οθέλλο» σε ηλικία ογδόντα ετών, ενώ αποχαιρετά τον κόσμο της σκηνής με την κωμική όπερα «Φάλσταφ». Το 1898 προβλήθηκαν τα ορατόρια του: Stabat Mater, Laudi alla Vergine, Te deum.

 


Το τέλος και η αγάπη της Ιταλίας

Arrigo Boito and Giuseppe Verdi in the garden of Giulio Ricordi’s residence in Via Borgonuovo, Milan, photograph by Achille Ferrario, 1892.

Tο 1861 ζητήθηκε από το Βέρντι να βάλει υποψηφιότητα για το κοινοβούλιο. Κέρδισε άνετα μια έδρα κι έμεινε για μια θητεία. Στο υπόλοιπο της ζωής του, ο Βέρντι ήταν σεβαστός ως ο συνθέτης του “Il Risorgimento” (Η Αναζωπύρωση) που έφερε την ένωση της Ιταλίας. Έγινε μέλος της Ιταλικής Γερουσίας, της Γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής και ονομάστηκε ιππότης του Μεγάλου Σταυρού της Ιταλίας.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1870, ο Βέρντι δημιούργησε δεσμό με τη σοπράνο Τερέζα Σολτς, όμως το 1877, ο Βέρντι επέλεξε να μείνει κοντά στη σύζυγο του. Σύμφωνα με τους κύκλους της εποχής, ο Βέρντι θεωρούταν “ζωηρός”, ενώ η γυναίκα του αποκαλούταν πόρνη, καθώς είχε αφήσει τέσσερα παιδιά στο ορφανοτροφείο, προτιμώντας την καριέρα της.

Το Νοέμβριο του 1897 η Τζουζεπίνα απεβίωσε και ο Τζουζέπε εγκαταστάθηκε ξανά στο Μιλάνο. Στις 14 Μαΐου 1900 ο Βέρντι υπέγραψε τη διαθήκη, όπου ο οίκος ευγηρίας «La casa di riposo» που είχε υπό την επίβλεψη του, κληρονόμησε τα πνευματικά δικαιώματα όλων των έργων του.

Advertising

Στις 21 Ιανουαρίου 1901 ο Βέρντι υπέστη καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό, στο Grand Hotel του Μιλάνο, όπου διέμενε. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου απομάκρυνε τους υπόλοιπους πελάτες του και η αστυνομία απαγόρευσε την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών μπροστά στο ξενοδοχείο για να εξασφαλίσει την ηρεμία του ασθενούς.

Ο Βέρντι πέθανε στις 2:50 το πρωί της 27ης Ιανουαρίου σε ηλικία 88 ετών. Τα περισσότερα καταστήματα της Ιταλικής πόλεως παρέμειναν κλειστά σε ένδειξη πένθους. Η νεκρώσιμη ακολουθία του, στις 29 Ιανουαρίου 1901, ήταν μια μουσική πανδαισία με ορχήστρες και χορωδίες από ολόκληρη την επικράτεια. Περισσότερα από 300.000 άτομα τον συνόδευσαν στην τελευταία του κατοικία, τραγουδώντας το «Va Pensiero»-«Πέταξε σκέψη», απόσπασμα από την τρίτη πράξη της όπερας «Ναμπούκο». Μια μελωδία που έγινε ο ύμνος της ιταλικής ενότητας. Τάφηκε σε κρύπτη του ιδρύματος για αναξιοπαθούντες μουσικούς, το οποίο δημιούργησε ο ίδιος.

Ήταν ένας συνθέτης που άλλαξε τα δεδομένα της όπερας. Απέδειξε πως αν έχεις πίστη στον εαυτό σου και το ταλέντο σου θα τα καταφέρεις και ας μην είναι με την πρώτη φορά.


Ακολουθεί μια εκτενής βιογραφία του Τζουζέπε Βέρντι.

https://youtu.be/TnJ28NyrguM

Info

https://www.sansimera.gr/biographies/591

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AD%CF%80%CE%B5_%CE%92%CE%AD%CF%81%CE%BD%CF%84%CE%B9

http://www.mixanitouxronou.gr/tzouzepe-vernti-o-sinthetis-tou-nampouko-ke-tis-traviata-kopike-apo-to-odio-os-metriotita-prokalese-polemo-sto-chorio-tou-ke-echase-proora-ti-sizigo-ke-ta-dio-pedia-tou/

Advertising
Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Λένα Μπίρμπα

Αρθρογράφος

Καθαρόαιμη Υδροχόος,γεννημένη το 1991, γεμάτη τρέλα, δίψα για εξέλιξη, ενώ λατρεύω τους σκύλους και τα ταξίδια. Αν και πολυάσχολη, καθώς από την τοπογραφία πέρασα στη δημοσιογραφία και από εκεί στα ραδιόφωνα δεν έπαψα ποτέ να αγαπώ την αρθρογραφία....και αυτό συνεχίζω να κάνω....να ταξιδεύετε μέσα από τα άρθρα και τις σκέψεις μου. Have fun!!!

Μόλις ανέβηκαν
Design

Πρωτότυποι τρόποι να κρεμάσεις τις κουρτίνες σου

5 Φεβρουαρίου 2023
Βιβλίο

Κερδίστε 2 αντίτυπα του βιβλίου «Άλογη Λογική» του Παναγιώτη Πετρίδη από τις εκδόσεις Άνω Τελεία

5 Φεβρουαρίου 2023
Αρχαιολογία

Ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα

5 Φεβρουαρίου 2023
Πολιτισμός

Οι αλλαγές στη γλυπτική: Το έργο του Χρήστου Καπράλου

5 Φεβρουαρίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αφιερώματα

Τζιν Χάκμαν: Ένας σπουδαίος καρατερίστας

Αφιερώματα

Η δίκη για τη συνωμοσία της πυρίτιδας

Αφιερώματα

Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων: Ο Πολιούχος Άγιος της Λεμεσού

Αφιερώματα

Η αιθέρια Νόρα Βαλσάμη

Αφιερώματα

ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ: Ένας αιώνας ιστορίας

Αφιερώματα

Ο Άγιος Γρηγόριος Ναζιανζηνός : Ο τριαδικός θεολόγος

Αφιερώματα

Έντβαρτ Μουνκ: Η ζωή του μεγάλου ζωγράφου

Αφιερώματα

Παντελής Ζερβός: Ένας εξαιρετικός άνθρωπος

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED