Σαββάτο 27 Μαΐου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Αφιερώματα Καλλιτέχνες

Σπεράντζα Βρανά: Η σέξι «μάγκισσα» του ελληνικού κινηματογράφου

Από Ελένη Λαζαρίδου 4 Αυγούστου 2019
 Σπεράντζα Βρανά: Η σέξι «μάγκισσα» του ελληνικού κινηματογράφου
Πηγή φωτογραφίας: www.newsbeast.gr

Μία γυναίκα παθιασμένη, μοιραία, «αθυρόστομη» και ομολογουμένως η τελευταία «μάγκισσα» του ελληνικού κινηματογράφου. Έζησε μεγάλα πάθη και απρόσμενη δόξα. Έζησε ολόκληρη τη ζωή της στο έπακρον, χωρίς περιορισμούς, ηθικές αναστολές, απαγορεύσεις. Ήταν ο προάγγελος της επανάστασης των σεξουαλικών ηθών στην μεταπολεμική Ελλάδα. Η Σπεράντζα Βρανά ήταν μια γυναίκα πληθωρική που απολάμβανε τη ζωή, τον έρωτα, το σεξ και δε δίσταζε να μιλάει ανοιχτά και απενοχοποιημένα για αυτό, σε μία κοινωνία μακράν σεμνότυφη.


Σπεράντζα Βρανά: Τα πρώτα της χρόνια στο Μεσολόγγι

Στις 6 Φεβρουαρίου του 1928 (υπάρχουν πληροφορίες και για διαφορετικές χρονολογίες γέννησης, όμως η επικρατέστερη είναι το 1928) γεννιέται στο Μεσολόγγι η μικρή Ελπίδα Χωματιανού. Ήταν γόνος μίας αρκετά ευκατάστατης οικογένειας, καθώς ο πατέρας ήταν υπήρξε Αθηναίος αστός, ενώ η μητέρα της μία πλούσια Μεσολογγίτισσα. Μετά τη γέννηση της κόρης τους, αποφασίζουν να αφήσουν το Μεσολόγγι και μετακομίζουν στην Αθήνα. Η αναχώρηση αυτή επισφραγίστηκε δυσοίωνα, καθώς οι γονείς της χωρίζουν και ο πατέρας της πεθαίνει, πριν καν η Ελπίδα κλείσει τα εφτά της χρόνια. Η ατυχία την ακολουθεί, καθώς κατά τη διάρκεια της Κατοχής,  χάνει και το μοναδικό της εναπομείναν στήριγμα, τη μητέρα της, με αποτέλεσμα το 1942 να επιστρέψει στη γενέτειρα της.

Όνειρο της ήταν να σπουδάσει φιλολογία, όμως η αλήθεια είναι πως τέλειωσε το Γυμνάσιο με μεγάλη δυσκολία.

Η Σπεράντζα Βρανά την εποχή των μπουλουκιών. Πηγή φωτογραφίας: www.mixanitouxronou.com.cy

Γύρω στο 1943, ενώ είχε κάνει δειλά δειλά τα πρώτα της βήματα στο θεατρικό σανίδι, ούσα μαθήτρια σε σχολικές παραστάσεις, αποφασίζει να ακολουθήσει τα περιπλανώμενα μπουλούκια που κατέφταναν στο Μεσολόγγι για βιοποριστικούς κυρίως λόγους. Δε «μασούσε» η Ελπίδα, είχε τσαγανό και θράσος. Ήξερε ότι μόνη της θα καταφέρει τα πάντα. Στα μπουλούκια, λοιπόν,  γνώρισε και διδάχτηκε δίπλα σε έμπειρους ηθοποιούς που έπαιζαν πρακτικά τα πάντα, από μουσικοχορευτικά σόου και οπερέτες, μέχρι πρόζα και κωμωδίες. Κύριος στόχος της ήταν να ακολουθήσει τους περιοδεύοντες θιάσους και να κατέβει στη μοναδική πόλη που θα είχε ευκαιρίες επαγγελματικής εκπαίδευσης και εξέλιξης, την Αθήνα.

Το 1945, σε ηλικία 16 μόνο ετών, κάνει ένα διάλειμμα και αποφασίζει να παντρευτεί και να ακολουθήσει τον ναυπηγό σύζυγό της στην Αίγυπτο. Η οικογενειακή ζωή και θαλπωρή, όμως, δεν της ταίριαζε και έτσι χώρισε (πολλοί λένε μέσα σε 24 μέρες συζυγικής ζωής) και επέστρεψε στην Ελλάδα και στα αγαπημένα της μπουλούκια.

Advertising

Ορφάνεψα μικρή και έτσι δεν είχα να δώσω λογαριασμό πουθενά. Έπαιρνα τη ζωή όπως μου ερχόταν. Γλεντούσα όπως μου άρεσε. Το σεξ ήταν κάτι σαν φαγητό για μένα, και πείναγα πολύ συχνά…


Θεατρική καριέρα

Το 1948 το Ελπίδα μετατρέπεται σε Σπεράντζα και κάπως έτσι κάνει το ντεμπούτο της στο θέατρο «Μετροπόλιταν» της Αθήνας, στην επιθεώρηση των Σακελλάριου – Γιαννακόπουλου «Άνθρωποι, Άνθρωποι». Εκεί, θα τραγουδήσει το «Τραμ το τελευταίο», ένα κλασικό αρχοντορεμπέτικο που θα γίνει το σήμα κατατεθέν της.

Πηγή φωτογραφίας: www.mixanitouxronou.gr

Διαθέτοντας μπρίο, νάζι και τσαχπινιά κατακτάει τους πάντες και μετατρέπεται αβίαστα στον επιθεωρησιακό τύπο της «σέξι μαγκιόρας». Συνεργάζεται με τα πιο γνωστά ονόματα της εποχής και ερμηνεύει με τεράστια επιτυχία διαχρονικά επιθεωρησιακά τραγούδια, όπως το «Μάμπο μπραζιλέρο», το «Δώσε», και «Η Βαλίτσα».

Συνεργάστηκε άψογα με τους Φωτόπουλο και Ρίζο και βρήκε νέο καλλιτεχνικό σπίτι στο θίασο Μπουρνέλλη. Παρέμεινε εκεί για 18 ολόκληρα χρόνια, έως ότου έγινε και η ίδια θιασάρχις. Το 1985 πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει οριστικά το θεατρικό σανίδι και τη μεγάλη της αγάπη, την επιθεώρηση.

Στην αυτοβιογραφία της, παραθέτει σημαντικές πληροφορίες για την πορεία της στο θέατρο και το τι είχε αντιμετωπίσει. Παραθέτει όχι μόνο πληροφορίες, αλλά και πικάντικα «κουτσομπολιά». Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο άγριος τσακωμός της με την Σοφία Βέμπο.

Η πληθωρική και τσαούσα Σπεράντζα συμμετείχε στις αρχές τις δεκαετίας του ’50 σε μια επιθεώρηση της Σοφίας Βέμπο. Μαζί τους δούλευε και ο σύζυγός της Βέμπο, Μίμης Τραϊφόρος. Η ίδια αναφέρει τα εξής: «[..] αλλά όπως κατάλαβα η Βέμπο δεν με συμπαθούσε, ίσως επειδή ζήλευε τον Μίμη πάρα πολύ, και μ’ έβλεπε με άσχημο μάτι, ποιος ξέρει, ίσως φοβόταν μήπως συμβεί κάτι με μένα και τον Μίμη, άδικα όμως, διότι ποτέ δεν συνέβη τίποτα, ούτε κατά διάνοια». Μόλις δόθηκε μια μικρή αφορμή, σε ένα καυγά των δύο γυναικών, η Σοφία Βέμπο άρχισε να χτυπάει την Σπεράντζα και της είχε καταματώσει τα χέρια και το πρόσωπο με τα νύχια της με τη τελευταία να είναι σε μαύρα χάλια. Πολύ αργότερα, οι δυο τους τα βρήκαν, με την Σοφία Βέμπο να ζητάει συγγνώμη, κάνοντας μια πρόποση και λέγοντας μετανιωμένη στο τέλος της συνεργασίας τους τα εξής: «Πίνω στην υγειά της Βρανά που είναι το καλύτερο κορίτσι του θιάσου και της εύχομαι «Καλή επιτυχία» τώρα που θα γυρίσει και καλή καριέρα γιατί της αξίζει».

Σοφία Βέμπο, Μίμης Τραϊφόρος, Σπεράντζα Βρανά. Πηγή φωτογραφίας: www.newsbeast.gr

Σπεράντζα Βρανά & κινηματογράφος

Η πρώτη της επαφή με τον κινηματογράφο έγινε με την κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου «Έλα στο θείο» το 1950, δίπλα στον μεγάλο Σταυρίδη. Μετά ακολούθησαν αρκετές επιτυχίες, όπως  «Το σωφεράκι» (1953), «Η ωραία των Αθηνών» (1954), «Κάλπικη Λίρα» (1955) και «Απόκληροι της κοινωνίας» (1965).

Συμμετείχε σε παραπάνω από 50 ταινίες με τελευταία της εμφάνιση να λαμβάνει χώρα το 1999, στην κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου, «Safe Sex».

Η αλήθεια είναι πως δεν συμπαθούσε ιδιαίτερα τον κινηματογράφο και πάντα τόνιζε πως η μεγαλύτερη αγάπη της ήταν το θέατρο, που της είχε κλέψει την καρδιά. Μάλιστα, σε συνέντευξη της έχει δηλώσει ότι έπαιζε σε κινηματογραφικές ταινίες μόνο και μόνο για να μαζέψει λεφτά -καθώς πληρωνόταν αδρά για τα δεδομένα της εποχής- και να τα ξοδέψει για το θέατρο και τις υποχρεώσεις του επαγγέλματος της εκεί. (Ρούχα υψηλής ραπτικής από την Γαλλία, κοσμήματα κτλ.).


Η συγγραφέας Σπεράντζα Βρανά

Η συγγραφέας Σπεράντζα Βρανά. Πηγή φωτογραφίας: www.atexnos.gr

Κλείνοντας τη θεατρική της πορεία, η χειμαρώδης Σπεράντζα Βρανά ξεδίπλωσε το ταλέντο της και στη συγγραφή. Κύριο χαρακτηριστικό της γραφής της: ο εξομολογητικός χαρακτήρας, το «αθυρόστομο» ύφος. Η γραφή της έκανε αίσθηση γιατί ήταν ντόμπρα και «σταράτη», καθαρή, χωρίς σεμνοτυφίες και υποκριτικό ύφος.

Ξεκίνησε με το αιχμηρό αυτοβιογραφικό «Τολμώ» (1981), ένα βιβλίο για τα πρώτα χρόνια της ζωής της. Ακολούθησαν πλήθος ακόμα κειμένων που συνδύασαν τη θεατρική ιστορία της χώρας μας με τα προσωπικά βιώματα της Σπεράντζας, όπως «Τα μπουλούκια, το θέατρο και εγώ» (1982), «Τίμιο μπορντέλο» (1983), «Επιθεώρηση καψούρα μου» (1985), «Πώς πάχυνα κάνοντας δίαιτα» (1996), «Ποιος θα μου πει την αλήθεια;» (1997), «Απορίες» (1999), «Ο Οργασμός του Μπράβο» (2001), «Η Γοητεία της πόρνης» (2003), «Τρούμπα» (2003), «Πιπεράτα αυθεντικά», «Ελα καλέ, Τώραααα» (2005) και «Ο επιβήτορας» (2007).


Έρωτες, ειδύλλια, γάμοι

Το κεφάλαιο έρωτας και σεξ ήταν το βασικότερο για την παθιασμένη Σπεράντζα.

Μετά το πρώτο της γάμο που έκανε σε πολύ νεαρή ηλικία, η ίδια η Σπεράντζα είχε δηλώσει πως ποτέ δεν ήταν μόνη. Πάντα είχε δίπλα της έναν άντρα, πάντα είχε ένα δεσμό. Πώς θα μπορούσε άλλωστε αυτή η τόσο χειμαρρώδης γυναίκα να είναι μόνη, όταν την ποθούσαν και την κυνηγούσαν όχι μόνο άντρες, αλλά και γυναίκες; Τόσο ελκυστική ήταν.

Σπεράντζα Βρανά και Κώστας Βουτσάς. Πηγή φωτογραφίας: www.aerikes-epoxes.com

To 1959, λοιπόν, γνωρίζει τον Κώστα Βουτσά στα παρασκήνια του θεάτρου «Ακροπόλ». Η γνωριμία τους εξελίχθηκε σε μια σχέση γεμάτη ζήλιες, απιστίες, χωρισμούς και επανασυνδέσεις. Η Σπεράντζα δεν ήταν ερωτευμένη μαζί του στην αρχή και πίστευε πως εκείνος ήταν μαζί της για να γίνει διάσημος, αφού τότε έκανε τα πρώτα του βήματα στο χώρο. Στην πορεία όλα άλλαξαν, οι δύο νέοι αγαπήθηκαν και την άνοιξη του ’61 αρραβωνιάστηκαν. Η ιστορία δεν είχε ευχάριστο τέλος, καθώς ο Βουτσάς λίγο καιρό μετά έλαβε ανώνυμο γράμμα που έλεγε ότι η Σπεράντζα τον απατάει.

Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο μου ήταν εντάξει ο Κώστας του καθόμουνα και εγώ εντάξει, μόλις έκανε ότι μου κουνιόταν, αμέσως πήγαινα με τον πρώτο που έβρισκα μπροστά μου και τον κεράτωνα, από αντίδραση.

Advertising

Αυτό σε συνδυασμό με την απαίτηση του Βουτσά να παρατήσει η Σπεράντζα την υποκριτική μετά το γάμο τους -κάτι που η ίδια δεν ήταν διατεθειμένη να κάνει- έθεσε το θεμέλιο λίθο της διάλυσης της σχέσης τους μετά από 4,5 χρόνια.

Μην ξεχνάς πως όταν παντρευτούμε, θα φύγεις απ’ το θέατρο, δεν μπορώ εγώ να ‘χω τη γυναίκα μου στη σκηνή και να σου βλέπουν τα πόδια και να μαλακίζονται.

Κώστας Βουτσάς, (Από την αυτοβιογραφία «Τολμώ» της Σπεράντζα Βρανά)

Λίγο καιρό μετά, γνωρίζει και ερωτεύεται παράφορα τον τραγουδιστή Παύλο Πατάκα. Τον φλέρταρε ξεκάθαρα πρώτη, χωρίς ενδοιασμούς και αναστολές, όπως έχει δηλώσει. Οι δύο τους παντρεύτηκαν, έζησαν μια γεμάτη ζωή, με πολύ έρωτα και έμειναν μαζί μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος το 2008, όταν πέθανε ο αγαπημένος της μετά από μια εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς.

Με τον σύζυγό της, Παύλο Πατάκα. Πηγή φωτογραφίας: www.cosmopoliti.com

Το «φινάλε»

Πηγή φωτογραφίας: www.sansimera.gr

Τα τελευταία χρόνια της ζωής της αντιμετώπιζε κινητικά προβλήματα, εξαιτίας ενός σοβαρού τροχαίου που συνέβη το 2000. Το συμβάν αυτό την καθήλωσε στο αναπηρικό καρότσι. Αυτό όμως που της στέρησε το χαμόγελο από τα χείλη, ήταν ο χαμός του αγαπημένου της συντρόφου, γεγονός που δεν άντεξε και έτσι στις 29 Σεπτεμβρίου του 2009 αφήνει την τελευταία της πνοή από ανακοπή καρδιάς.

Advertising

Είμαι ισορροπημένο άτομο γιατί γαμήθηκα καλά τον καιρό που έπρεπε. Αγαπήθηκα, ερωτεύθηκα, χόρτασα τις ηδονές και έτσι δεν έχω απωθημένα. Γύρισα. Ταξίδεψα. Είμαι «πλήρης ημερών» από σεξ – ακόμα το κάνω όποτε μπορώ. Είμαι επίσης γεμάτη από χειροκρότημα για τη δουλειά μου. Τι άλλο να ζητήσω; Μόνο μου παράπονο ότι δυσκολεύομαι πια να βγαίνω βόλτα στις βιτρίνες.

Σπεράντζα Βρανά


Ακολουθεί ένα υπέροχο ποτ πουρί κειμένων και ρεμπέτικων και αρχοντορεμπέτικων τραγουδιών στο επετειακό αφιέρωμα της ΕΤ1 για την επιθεώρηση.

 

Info

www.newsbeast.gr|www.lifo.gr|www.mixanitouxronou.gr

Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Ελένη Λαζαρίδου

Αρθρογράφος

Καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας που λατρεύει τον χορό. Ονειροπόλα, αντιδραστική και ολίγον τι ρομαντική..

Μόλις ανέβηκαν
Βιβλίο

Δακρυόεν του Ευθύμιου Φαλτάκα: μια ιδιαίτερη ποιητική συλλογή

27 Μαΐου 2023
Κινηματογραφικά Νέα

Still, The Michael J. Fox Documentary : Ακίνητος αλλά ακόμα παρών

27 Μαΐου 2023
Ελλάδα

Οι κρυμμένες παραλίες της Λάρισας

27 Μαΐου 2023
Ψυχολογία

Μελαγχολία: Η πηγή μιας ουσιαστικής ευτυχίας

27 Μαΐου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αφιερώματα

Κέιτ Μπλάντσετ: Από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της

Αφιερώματα

Brian Eno: O πατέρας της ηλεκτρονικής μουσικής

Αφιερώματα

Γερόντισσα Γαβριηλία: Η πολυταξιδεμένη Γερόντισσα της Αγάπης

Αφιερώματα

Φώτης Μεταξόπουλος: η θυελλώδης ζωή του

Αφιερώματα

Κόρι Μοντέιθ: Το άστρο του έσβησε μόλις στα 31

Αφιερώματα

Πωλ Γκωγκέν: Ένας τυχοδιώκτης ζωγράφος;

Αφιερώματα

Ρόμπερτ Πάτινσον: Ένας σύγχρονος Μπάτμαν

Αφιερώματα

3 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας στον Τύπο

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Κοινωνική Ψυχολογία

Ωριμότητα: Σε αγαπώ ή σε χρειάζομαι;

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED