Αφιερώματα | Νίκος Σεργιανόπουλος: Ο γοητευτικός «Ξένος» και η ακατανίκητη έλξη του προς την αυτοκαταστροφή
Athens
22°
clear sky
Υγρασία: 94%
Άνεμος: 2m/s Ν
Ανώτερη 23 • Κατώτερη 23
Weather from OpenWeatherMap

Νίκος Σεργιανόπουλος: Ο γοητευτικός «Ξένος» και η ακατανίκητη έλξη του προς την αυτοκαταστροφή

Κωνσταντίνος Μαρκοράς: ιδιοκτήτης δραματικής σχολής, καθηγητής αρχαίου δράματος και σκηνοθέτης. Δύστροπος, εσωστρεφής, διστακτικός.  Δημήτρης Παυλάτος: ψυχολόγος – εγκληματολόγος στις γυναικείες φυλακές Καλάμου. Δυναμικός, ανατρεπτικός, πνευματώδης. Νίκος Σεργιανόπουλος: ηθοποιός. Όσο ήταν εν ζωή, δε θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε κάτι άλλο στην περιγραφή του, καθώς το μόνο χαρακτηριστικό του που γνωρίζαμε ήταν το ταλέντο του. Ηθοποιός, λοιπόν.  Για την ακρίβεια, ένας από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς της γενιάς του, αφού κάθε σειρά, στην οποία συμμετείχε, γνώριζε μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το πρόσωπό του ήταν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στην Ελλάδα, ελάχιστα πράγματα ήταν γνωστά για τη ζωή του. Χρειάστηκε πρώτα να πεθάνει, για να μάθουμε ποιος ήταν πραγματικά ο Νίκος Σεργιανόπουλος.


Ηθοποιός σημαίνει φως;

Ο Νίκος Σεργιανόπουλος γεννήθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 1952 στη Δράμα. Δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα πολλές πληροφορίες για την παιδική του ηλικία, ωστόσο ο ίδιος έχει αναφέρει ότι από παιδί ήταν ιδιαίτερα εσωστρεφής και ευαίσθητος. Σύμφωνα με δηλώσεις του, η μητέρα του (Νικολέτα Σεργιανοπούλου) ήταν αρκετά αυστηρή και ενδιαφερόταν τόσο για τη γνώμη του κόσμου που ακόμα κι όταν τα παιδιά στη γειτονιά έπαιζαν μπάλα, σε εκείνον το απαγόρευε, για να μην ενοχληθούν οι υπόλοιποι. Από την άλλη, ο πατέρας του δεν αναφέρεται πουθενά, παρόλο που ζούσε μαζί τους. Ο ίδιος ο ηθοποιός ανέφερε ότι όταν εκείνος και η αδερφή του ήταν παιδιά, ο πατέρας τους δεν ασχολούνταν μαζί τους κι έτσι είχε την αίσθηση ότι δεν τον ήξερε καλά. Όσο για την αδερφή του (Έφη Παπαθεοδώρου), παρά τη διαφορά απόψεων που είχαν συχνά, ο χαρακτήρας τους έμοιαζε πολύ και ήταν πολύ δεμένοι.

Μεγαλώνοντας, ο Σεργιανόπουλος συνειδητοποιεί ότι θέλει να γίνει ηθοποιός, αλλά οι γονείς του διαφωνούν, κι έτσι με τις οικονομίες που είχε μαζέψει φεύγει κρυφά από το πατρικό του και κατεβαίνει στην Αθήνα για να δώσει εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο. Σε μία συνέντευξή του, ο ηθοποιός απορεί για το κουράγιο που βρήκε τότε να επαναστατήσει ενάντια στους γονείς του και θυμάται ότι η αγαπημένη του γιαγιά του είχε πει: «αν πας, να μην ξαναγυρίσεις πίσω».

Με τις οικονομίες που είχε, κατάφερε να μείνει σε ξενοδοχείο στην Αθήνα για δώδεκα μέρες. Η εσωστρέφεια του χαρακτήρα του είχε ως αποτέλεσμα να είναι μόνος του στο ξενοδοχείο κάθε μέρα μετά τη σχολή. Η δυσκολία που αντιμετώπιζε να ανταπεξέλθει οικονομικά στην Αθήνα όμως, τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την προσπάθεια να μπει στο Εθνικό Θέατρο και έτσι πήγε στη Θεσσαλονίκη, όπου έδωσε εξετάσεις για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ενώ τον φιλοξενούσε μία φίλη του.

Από την άλλη, οι γονείς του, αγωνιώντας για το μέλλον του παιδιού τους, τον γράφουν σε μία σχολή λογιστικής, αλλά συνειδητοποιούν γρήγορα ότι ο γιος τους δε θα ακολουθήσει ποτέ αυτό το επάγγελμα, αφού μέσα σε ένα μήνα από την πρόσληψή του ως λογιστής σε ένα γραφείο μεταφορών, κατάφερε να απολυθεί. Στο θέατρο η κατάσταση δεν είναι καλύτερη, αφού παρά την επιτυχία του στις εξετάσεις τα δύο πρώτα χρόνια της φοίτησής του στο Κρατικό Θέατρο ο Νίκος είναι αρκετά αμελής και κινδυνεύει με αποβολή λόγω απουσιών. Με επέμβαση, όμως, της Μάγιας Λυμπεροπούλου παραμένει και αποφοιτά το 1979.


Έλα στο φως, παίζω, θα δεις!

Η αποφοίτησή του είναι μόνο η αρχή μιας λαμπρής πορείας στο θέατρο και την τηλεόραση. Ήδη, τον Οκτώβριο του 1979, συμμετέχει μαζί με τον Χρήστο Αρνομάλλη, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, την Έφη Σταμούλη και άλλους, στην ίδρυση της «Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης» με διευθυντή τον Νικηφόρο Παπανδρέου. Τόσο με την Πειραματική Σκηνή, όσο και με το ΚΘΒΕ, συμμετέχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις ρόλους, ενώ πλέον είναι εμφανής και η αδυναμία του προς τους κλασσικούς (Σαίξπηρ, Τσέχωφ, Μπέκετ, Λόρκα, Ουίλιαμς) αλλά και στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς (Όμηρος, Αριστοφάνης, Αισχύλος, Ευρυπίδης), στων οποίων τα έργα έχει αρκετές φορές πρωταγωνιστικό ρόλο. Παρά τη μεγάλη του επιτυχία και αναγνώριση από κοινό και κριτικούς, η μητέρα του δεν είχε παρευρεθεί σε καμία παράσταση του ηθοποιού, μέχρι και το 2001. Σε συνέντευξή του, ο ίδιος σχολίασε αυτή της την επιλογή, λέγοντας:

Να φανταστείς, πηγαίναμε στους Φιλίππους, έπαιζα εγώ Ιάσονα στη Μήδεια, Ορέστη… ξέρεις, υποτίθεται σημαντικά πράγματα… Οι Φίλιπποι είναι δίπλα στη Δράμα και δεν ερχότανε. Ήρθε η γιαγιά μου και η μαμά μου δεν είχε έρθει. Και τελικά με είδε πριν από μερικά χρόνια, όταν πήγαμε με το Νυφικό Κρεβάτι στη Θεσσαλονίκη. Ήτανε πάρα πολύ θυμωμένη. […] Τη βάλανε στην πρώτη σειρά να κάτσει κι όταν τελείωσε η παράσταση – ήταν μία παράσταση που άρεσε στον κόσμο – ξέρεις, όλος ο κόσμος χειροκροτούσε κι η μάνα μου κοιτούσε έτσι (σ.σ. ανέκφραστη). Και της κάνει η αδερφή μου: «χειροκρότα, καλέ!». […] Κόμπλαρα, αλλά γελούσα μετά.

Νίκος Σεργιανόπουλος
Ο Νίκος Σεργιανόπουλος και η Εβελίνα Παπούλια στους «Δύο Ξένους».

Την αναγνώριση που δεν είχε από τη μητέρα του, την πήρε περίσσια από το κοινό με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης. Το 1992 συμμετέχει στη σειρά «Άφρικα» του MEGA, ενώ πρωταγωνιστεί και σε κάποια επεισόδια των σειρών «Ανατομία ενός εγκλήματος» και «Εσύ αποφασίζεις». Η γοητευτική του εμφάνιση οδηγεί στην καθιέρωση του ως «ζεν πρεμιέ» της ελληνικής τηλεόρασης, κάτι που το επιβεβαιώνουν οι ρόλοι του στις σειρές «Μοιραίο Πάθος» και «Παλίρροια». Αναμφίβολα, όμως, η μεγαλύτερη τηλεοπτική του επιτυχία ήταν ο ρόλος του Κωνσταντίνου Μαρκορά στους «Δύο Ξένους». Μάλιστα, ο ίδιος θεωρούσε ότι αυτός ο ρόλος ήταν η μόνη του πραγματική επιτυχία στην τηλεόραση, ακριβώς επειδή οι τηλεθεατές τον ταύτισαν μαζί του. Περισσότερο από μία δεκαετία μετά το τέλος της σειράς, ο Νίκος Σεργιανόπουλος χαιρόταν, όταν τον φώναζαν ακόμα «κύριε Μαρκορά».

Καλομαθημένος στις επιτυχίες, όταν το 2007 κόπηκε από το MEGA η σειρά «Πολυθρόνα για τρεις», όπου πρωταγωνιστούσε, δήλωσε ότι του κακοφάνηκε, καθώς ήταν η πρώτη σειρά στην οποία συμμετείχε και δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Η τελευταία τηλεοπτική σειρά στην οποία είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, ήταν «η Εξαφάνιση», όπου μετά τον αιφνίδιο θάνατό του το 2008, τον αντικατέστησε ο Φίλιππος Σοφιανός.


Είναι καημός πολύ πικρός και στεναγμός πολύ βαθύς…

Στις 4 Ιουνίου 2008 η οικιακή βοηθός του Νίκου Σεργιανόπουλου, Λουίζα Μπεκίρη, τον βρίσκει νεκρό με 21 μαχαιριές στο σπίτι του στην οδό Μετεώρων στο Παγκράτι. Η κοινωνία σοκάρεται. Διάφορα στοιχεία για την προσωπική ζωή του ηθοποιού έρχονται στο φως, όπως ο σεξουαλικός του προσανατολισμός, η προτίμηση του στον αγοραίο ερώτα και η εξάρτηση του από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ. Για ένα μήνα, μέχρι και τη σύλληψη του καθ’ ομολογίαν δράστη, η παραφιλολογία βρίσκεται σε εξάρση. Αρκετοί υποπτεύονται – χωρίς βάση – το στενό φίλο του ηθοποιού, Αλέξανδρο Ρήγα, ο οποίος, όπως αποδείχθηκε αργότερα, ήταν από τους λίγους ανθρώπους που τον στήριξαν.

Νίκος Σεργιανόπουλος
Ο δολοφόνος του Νίκου Σεργιανόπουλου, Νταβίντ Μουρτχικνέλι.

Ο πραγματικός δολοφόνος αποκαλύπτεται σχεδόν ένα μήνα μετά το έγκλημα. Πρόκειται για τον Γεωργιανό Νταβίντ Μουρτχικνέλι. Σύμφωνα με την ομολογία του, ο Νίκος Σεργιανόπουλος τον συνάντησε στην Πλατεία Βικτωρίας, την ώρα που εκείνος πήγαινε στη δουλειά του στα ναυπηγεία. Ο ηθοποιός του πρότεινε να τον ακολουθήσει στο σπίτι του και σε αντάλλαγμα του υποσχέθηκε χρήματα και γυναίκες. Όταν όμως έφτασαν στο διαμέρισμα, το μόνο που υπήρχε εκεί ήταν κοκαΐνη. Αφού έκανε χρήση για πρώτη φορά, ο Μουρτχικνέλι έπεσε σε λήθαργο και όταν ξύπνησε, είδε τον ηθοποιό να στέκεται με ένα μαχαίρι από πάνω του και να απαιτεί να του κάνει στοματικό έρωτα. Τότε ο δράστης του πήρε το μαχαίρι και του επιτέθηκε, σκοτώνοντας τον τελικά. Μετά το θάνατό του, ο Μουρτχικνέλι έκλεψε κάποια χρήματα και δύο υπολογιστές από το σπίτι, πήρε τα κλειδιά του αυτοκινήτου του ηθοποιού, έσπασε την κλειδωμένη πόρτα και έφυγε. Στη δίκη του αναγνωρίστηκε αρχικά το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου και καταδικάστηκε σε 20 χρόνια φυλάκιση, αργότερα όμως, ασκήθηκε έφεση από την εισαγγελία και η ποινή μετατράπηκε σε ισόβια κάθειρξη. Ίσως σε αυτή την απόφαση να έπαιξαν ρόλο και δύο μάρτυρες, οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι είχαν δει και το προηγούμενο βράδυ τον δράστη να μιλά με το Νίκο Σεργιανόπουλο και ίσως να είχαν καταλήξει και πάλι στο σπίτι του, όπου ο Μουρτχικνέλι διαπίστωσε ότι πρόκειται για έναν αρκετά πλούσιο άνθρωπο. Σημαντική πληροφορία για την ανάκληση του ελαφρυντικού του πρότερου έντιμου βίου ήταν και το γεγονός ότι ο δράστης συμμετείχε και παλιότερα σε κλοπές.


Όλο γυρνάς, πες μου, πού πας;

Στη δίκη για τη δολοφονία του Νίκου Σεργιανόπουλου αποκαλύφθηκαν πολλά για το χαρακτήρα και την προσωπική του ζωή. Σύμφωνα με την οικιακή του βοηθό, ήταν ένας πολύ καλός άνθρωπος, εσωστρεφής, αλλά πολύ τρυφερός και δοτικός. Είχε βοηθήσει πολύ την ίδια και το παιδί της μετά το διαζύγιο της, ο οποίος τον είχε σαν πατέρα. Της είχε μιλήσει για τις εξαρτήσεις του κι εκείνη προσπαθούσε να τον πείσει να τις σταματήσει.

Ο Αλέξανδρος Ρήγας μίλησε επίσης για έναν πολύ ευαίσθητο άνθρωπο, ο οποίος αντιμετώπιζε μεγάλη δυσκολία στο να αποδεχτεί τον εαυτό του και τρομοκρατούνταν στη σκέψη ότι θα μπορούσε να γίνει γνωστή η προσωπική του ζωή. Σύμφωνα με το στενό του φίλο, σημείο καμπής για την παρακμή του ηθοποιού, υπήρξε η σύλληψή του για κατοχή μικρής ποσότητας κοκαΐνης το Δεκέμβριο του 2007. Παρά το γεγονός ότι αφέθηκε ελεύθερος τέσσερις μετά ως εξαρτημένος χρήστης, η δημόσια έκταση που πήρε το θέμα τον σόκαρε και τον πλήγωσε αρκετά. Ο ψυχίατρός του, Γιώργος Αλεβιζόπουλος, δήλωσε μάλιστα ότι το τελευταίο διάστημα είχε σύνδρομο καταδίωξης και στοιχεία παρανοϊκής συμπεριφοράς, ενώ τη μοιραία νύχτα είχε συνδυάσει αντικαταθλιπτικά και αντιψυχωτικά με κοκαΐνη.

Ο ίδιος ο Νίκος Σεργιανόπουλος είχε δηλώσει κάποτε για τα πάθη του:

Εγώ έχω αυτό το κουσούρι. Μου αρέσει να ξεφεύγω. Έχω πολλές έγνοιες και ο μόνος τρόπος να ξεφύγω είναι να πιω ένα ποτό.

Απ’ ότι φαίνεται, ο χαμός του ηθοποιού ήταν η αρχή του τέλους για την οικογένεια. Λίγο καιρό μετά το θάνατο του, ακολούθησε ο θάνατος της αδελφής του από καρκίνο και λίγο αργότερα του συζύγου της. Η μητέρα του Νίκου Σεργιανόπουλου περνούσε τις μέρες της στο νεκροταφείο, μέχρι να επέλθει και ο δικός της θάνατος.

Νίκος Σεργιανόπουλος: ηθοποιός. Εσωστρεφής. Ευαίσθητος. Δοτικός.


Ακολουθεί απόσπασμα από συνέντευξη του Νίκου Σεργιανόπουλου.

Πηγές

https://www.newsbeast.gr/media/arthro/2782053/to-telos-tis-siras-dio-xeni-pou-den-giristike-ke-den-provlithike-pote

https://piraeusview.gr/2015/12/proklitikos-mechri-to-telos-ti-zitise-o-dolofonos-tou-nikou-sergianopoulou/

https://www.reader.gr/crime/nikos-sergianopoylos-epistrofi-ston-topo-toy-egkliuatos

https://boro.gr/121401/nikos-sergianopoylos-h-epityxia-h-monaksia-oi-eksarthseis-kai-to-tragiko-telos/

https://koitamagazine.gr/2304/o-axechastos-nikos-sergianopoulos/

https://eglima.wordpress.com/2016/02/20/nikos2/

http://www.greeklyrics.gr/stixoi?view=single&tpl_view=lyric&id=20477

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7_(%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC)

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:


SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Από παιδί αγαπούσα ό,τι είχε να κάνει με το γραπτό λόγο. Διαβάζω και γράφω οδηγούμενη από μία ανάγκη να ζω σε ομορφότερους κόσμους. Πιστεύω στη δύναμη των λέξεων και αυτών που τις χρησιμοποιούν. Απεχθάνομαι τους δήθεν και τους καθως πρέπει. Αγαπώ την ευγένεια και τα ειλικρινή χαμόγελα.Α! Και τον καφέ. Και τη σοκολάτα.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG