Δαλιδά: Ο ξανθός άγγελος και οι 3 αυτοκτονίες

SHARE

Πηγή φωτογραφίας: https://www.timesnews.gr

«Όποιον άντρα αγαπώ, τον καταστρέφω»…  

Τα λόγια αυτά ανήκουν σε ένα ξανθό άγγελο που δικαιωματικά κατέκτησε τον τίτλο της femme fatale, καθώς και οι 3 μεγάλοι έρωτες της κατέληξαν στην αυτοκτονία.

Η Δαλιδά, αν και πετυχημένη στο χώρο της μουσικής και της ηθοποιίας, θεωρείται μια δυστυχισμένη γυναίκα στην προσωπική της ζωή, γεγονός που οδήγησε και την ίδια στην αυτοχειρία.

«Η ζωή μου άρχισε να γίνεται ανυπόφορη. Συγχωρέστε με», ήταν τα τελευταία της λόγια, καθιστώντας την μια από τις πιο τραγικές φιγούρες του 20ου αιώνα.


Τα πρώτα χρόνια της Δαλιδά

Γεννημένη στις 17 Ιανουαρίου του 1933 στο Κάιρο της Αιγύπτου από Ιταλούς γονείς, η Ιολάντα Κριστίνα Τζιλιότι -όπως ήταν το πραγματικό όνομα της- ήταν σίγουρο πως θα διαπρέψει στο χώρο της 5ης και 6ης Τέχνης, καθώς προερχόταν από μια οικογένεια με καλλιτεχνικές τάσεις. Πατέρας της ήταν ο Πιέτρο Τζιλιότι, μουσικός, πρώτος βιολιστής στην όπερα του Καΐρου, ενώ μητέρα της ήταν η Τζουζεππίνα Τζιλιότι, μοδίστρα στο επάγγελμα.

Στην ηλικία των 2 ετών περίπου, η μικρή Ιολάντα παθαίνει μια σοβαρή μόλυνση στα μάτια, η οποία την καθήλωσε στο κρεβάτι για 40 μέρες, έχοντας δεμένα και τα δυο της μάτια. Μοναδική παρηγοριά τότε υπήρξαν οι μελωδίες που έπαιζε ο μπαμπάς της στο βιολί, που στόχο είχαν να καταπραΰνουν τον πόνο και την θλίψη της.

Αφού πέρασε αρκετές επεμβάσεις, αναγκάστηκε να φορέσει γυαλιά οράσεως με πολύ χοντρούς φακούς, που θεωρούνταν αρκετά αντιαισθητικά, γεγονός που πολύ αργότερα την έθεσε στο στόχαστρο των συμμαθητών της, οι οποίοι την κορόιδευαν συνεχώς. Μη μπορώντας να αντέξει το bullying, τα πέταξε, λέγοντας σε συνέντευξη της το εξης:

Έφτασα στα όρια μου. Προτιμούσα να βλέπω τον κόσμο θολά, παρά να φοράω γυαλιά. Και έτσι τα πέταξα έξω από το παράθυρο.

Advertisement

Το μόντελινγκ, η ηθοποιία και το τραγούδι

Πηγή φωτογραφίας: https://www.messynessychic.cοm

Κατά τη διάρκεια των εφηβικών της χρόνων, η Δαλιδά έδειξε μια ξεκάθαρη κλίση προς την ηθοποιία. Μέχρι, όμως, να της δοθεί η πρώτη ευκαιρία, άρπαξε μια άλλη ευκαιρία, αυτή του μόντελινγκ. Ξεκίνησε το 1951 ως μοντέλο σε έναν οίκο μόδας, κρυφά από την οικογένεια της. Κέρδισε, όμως, σε έναν διαγωνισμό ομορφιάς και η μητέρα της το ανακάλυψε και της έκοψε τα μαλλιά για παραδειγματισμό. Με τον καιρό, μαλάκωσε και άρχισε να εγκαταλείπει τα αυστηρά της ήθη, με αποτέλεσμα να δώσει την ευλογία της στην Δαλιδά για την συμμετοχή της στα καλλιστεία Μις Αίγυπτος. Το λεοπάρ μπικίνι που φόρεσε ενθουσίασε τους κριτές, γεγονός που οδήγησε στην ανάδειξη της ως Μις Αίγυπτος 1954.

Πηγή φωτογραφίας: www.wikipedia.com

Εκεί την εντόπισε ένας Γάλλος παραγωγός ταινιών, όπου την προσέλαβε σε μια από τις ταινίες του. Ήταν εκείνος που τη βάφτισε Δαλιδά και την πήρε μαζί του στο Παρίσι το 1954, αψηφώντας τις αντιρρήσεις της οικογένειάς της.

Η δυσκολία της να βρει δουλειά στο χώρο του θεάματος, την οδήγησε κυρίως στο τραγούδι, μιας που το 1956 ήρθε μια απρόσμενα μεγάλη επιτυχία, τραγουδώντας το Βambino, το οποίο κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 300 χιλιάδες αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του. Έκτοτε η καριέρα της απογειώθηκε, καθώς συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα του τραγουδιού, έκανε περιοδείες σε όλο τον κόσμο και οι περισσότεροι δίσκοι της γίνονταν χρυσοί και πλατινένιοι.

Πούλησε περισσότερα από 85 εκατομμύρια αντίτυπα σ’ όλο τον κόσμο, ενώ πρωταγωνίστησε συνολικά σε 11 ταινίες και σε 2 αυτοβιογραφικά ντοκιμαντέρ. Ανάμεσα στα τραγούδια της, ξεχώρισε το ελληνικό Ντιρλαντά, το οποίο διασκεύασε στα γαλλικά και ιταλικά ως Darla dirladada, ο Ζορμπάς του Μίκη Θεοδωράκη σε γαλλικό στίχο (Zorba), καθώς και Τα παιδιά του Πειραιά επίσης στα γαλλικά (Les enfants du Pirée). Επίσης τεράστια επιτυχία κατάφερε και με τα τραγούδια “Je suis malade”, “Parole Parole”, “C’est fini la comedie”, “Il venait d’avoir 18 ans” και “Histoire d’un amour”.

Advertisement

Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας

Το 1940, όταν η Δαλιδά ήταν μόλις 7 ετών, οι Συμμαχικές Δυνάμεις αιχμαλώτισαν τον πατέρα της και πολλούς ακόμα Ιταλούς πολίτες σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης σε μία έρημο κοντά στο Κάιρο. Όταν ο Πιέτρο Τζιλιότι απελευθερώθηκε, επέστρεψε ως ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος. Μεταμορφώθηκε σε έναν βίαιο άνθρωπο που τρόμαζε όλα τα παιδιά της γειτονιάς, ακόμα και την μικρή Ιολάντα.

Τον μισούσα όταν με έδερνε. Τον μισούσα ακόμα πιο πολύ όταν έδερνε την μητέρα μου και τα αδέρφια μου. Ήθελα να πεθάνει, όπως και έγινε.

Δαλιδά.

Η Ιολάντα ήταν 12, όταν πέθανε ο πατέρας της το 1945 από όγκο στο κεφάλι. Το τραύμα αυτό μπορεί να την επηρέασε και στην αναζήτηση και επιλογή ερωτικού συντρόφου στο μέλλον.

Δαλιδά και Λουσιέν Μορισσέ. Πηγή φωτογραφίας: www.pinterest.com

Ο πρώτος της γάμος πραγματοποιήθηκε με έναν από τους πρώτους ανθρώπους που στάθηκαν στο πλευρό της κατά τα πρώτα επαγγελματικά βήματα της, ο διευθυντής του “Radio Europe 1”, Λουσιέν Μορισσέ. Στις 8 Απριλίου του 1961 ενώθηκαν με τα ιερά δεσμά του γάμου, μια ένωση όμως που δεν κράτησε για πολύ. Ακολούθησε πολύ σύντομα το διαζύγιο, γεγονός που την οδήγησε στο να  κλειστεί στον εαυτό της και να κάνει ένα βήμα πίσω στην καριέρα της.

Τον Αύγουστο του 1964, όμως, η μελαχρινή καλλονή μεταμορφώνεται, βάφοντας τα μαλλιά της ξανθά. Η αναγέννηση ήρθε και στάθηκε αφορμή για να κάνει μια ακόμα επιτυχημένη στροφή στην καριέρα της.

Η αλλαγή στην εμφάνιση, η εσωτερική ανανέωση κα οι συνεχόμενες επιτυχίες της έφεραν το 1966 έναν ακόμα μεγάλο έρωτα με τον τραγουδιστή Λουίτζι Τένκο, έναν έρωτα που είχε τραγική κατάληξη. Σε μια κοινή τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο, τραγούδησαν το “Ciao amore, Ciao” (“Bye Love, Bye”), το οποίο αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό, καθώς η ερμηνεία του Τένκο ήταν αδύναμη σε σύγκριση με την ερμηνεία της Δαλιδά. Στις 27 Ιανουαρίου του 1967 ο Τένκο αυτοκτόνησε και βρέθηκε από την ίδια την Δαλιδά, έχοντας αφήσει και ένα σημείωμα που έγραφε πως η αφαίρεση της ζωής του ήταν το αποτέλεσμα των αποφάσεων των κριτών του Φεστιβάλ, ουσιαστικά ήταν ένας τρόπος διαμαρτυρίας. Ένα μήνα μετά το συμβάν, αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει και η Δαλιδά, χωρίς αποτέλεσμα.

Advertisement
Δαλιδά και Λουίτζι Τένκο. Πηγή φωτογραφίας: www.imagenesmy.com

Η μοίρα όμως δεν σταμάτησε να της παίζει παιχνίδια. Το μεγάλο χτύπημα ήρθε το 1970, όταν και ο Μορισσέ βρέθηκε νεκρός με μια σφαίρα στο κεφάλι, σε ηλικία 41 ετών. Το πόρισμα του ιατροδικαστή ήταν αυτοκτονία
Μετά τον χαμό των δυο αγαπημένων της στράφηκε στο διαλογισμό, κάτι που την βοήθησε στην διαχείριση του πένθους της. Αυτό που επίσης την βοήθησε εκείνο το διάστημα ήταν η αποχή από τα καλλιτεχνικά και τα ταξίδια στην Ινδία. Σε κάποιο από τα ταξίδια της, το 1981, γνώρισε τον Φρανσουά Μιτεράν, όπου μεταξύ τους αναπτύχθηκε ένα σύντομο ειδύλλιο.

Δυο χρόνια αργότερα, γνωρίζει και ερωτεύεται κεραυνοβόλα τον Ρισάρ Σανφρέ. Η κατάρα που ακολουθούσε την Δαλιδά, ξαναχτύπησε, όταν μετά τον χωρισμό τους, αυτοκτόνησε και ο Σανφρέ.

Δαλιδά και Ρισάρ Σανφρέ. Πηγή φωτογραφίας: www.wikipedia.com

Αυτό θα λέγαμε πως ήταν το “κερασάκι στην τούρτα”, καθώς μην αντέχοντας τον πόνο, έφυγε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που έφυγαν και οι 3 σύντροφοι της. Στις 3 Μαίου του 1987 η Δαλιδά βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της, έχοντας λάβει μία ισχυρή δόση βαρβιτουρικών. Είχε αφήσει σημείωμα στο οποίο ανέφερε: “Η ζωή μου άρχισε να γίνεται ανυπόφορη. Συγχωρέστε με”.

Πηγή φωτογραφίας: https://www.messynessychic.cοm

Ακολουθεί ένα βίντεο με την Δαλιδά να χορεύει συρτάκι και να τραγουδάει τον Ζορμπά.

Info

www.wikipedia.com | www.mixanitouxronou.gr

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας που λατρεύει τον χορό. Ονειροπόλα, αντιδραστική και ολίγον τι ρομαντική..

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG