O Michael Kiwanuka στον «Κόσμο των Λευκών»

Παραφράζοντας το τίτλο του τραγουδιού (Black Man in a White World) του πολυσυζητημένου Michael Kiwanuka, ας γνωρίσουμε καλύτερα τον κόσμο του ταλαντούχου τραγουδιστή.

Πως ξεκίνησε;

Ο Michael Kiwanuka μεγάλωσε στο Muswell Hill του Λονδίνο, όπου οι γονείς του εγκαταστάθηκαν μετά την φυγή τους από την Ουγκάντα, έχοντας δραπετεύσει από το καθεστώς Amin. Σπούδασε στη Σχολή Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Καλών Τεχνών και Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο του Westminster.

Εργαζόταν ως κιθαρίστας περιστασιακά, παίζοντας με τους Chipmunk (Βρετανός rapper και στιχουργός) και Bashy (Βρετανός μουσικός και ηθοποιός), πριν δουλέψει ως solo καλλιτέχνης. Η πρώτη του συναυλία του Kiwanuka ήταν στο Kentish Town του Λονδίνου. Εκεί απέσπασε την προσοχή της Communion Records. Έτσι, κυκλοφόρησε τα πρώτα του δύο EP, συμπεριλαμβανομένου του Tell Me A Tale στις 13 Ιουνίου 2011, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του.

Advertisements
Ad 14

Ο Michael Kiwanuka ακολούθησε την Adele στην περιοδεία της Adele Live, καθώς και στο iTunes Festival. Μάλιστα, έπαιξε στο Hard Rock Calling το 2011. Την ίδια χρονιά, υπέγραψε συμφωνία με την Polydor Records. Να σημειωθεί πως συμπεριλήφθηκε στη δημοσκόπηση Sound of 2012 του BBC και βγήκε νικητής στις 6 Ιανουαρίου 2012. 

Αναγνώριση

Το Μάρτιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ολοκληρωμένη του δουλειά, με τίτλο Home AgainΤο album έλαβε πολύ θετικές κριτικές και έφτασε στο νούμερο 4 στη Μεγάλη Βρετανία. Από τον Μάιο του 2012, το άλμπουμ έχει πουλήσει πάνω από 70.000 αντίτυπα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μεγάλο έπαινο έλαβε η παραγωγή του Paul Butler αλλά και η αισθητική ολόκληρου του δίσκου. 

Διαβάστε επίσης  Περίεργα μουσικά όργανα που (ίσως) δεν είχες ξανακούσει

Αναπόφευκτα, αλλά και βεβιασμένα -ως συνήθως-, έγιναν συγκρίσεις με καλλιτέχνες που έχουν αφήσει τον μύθο τους στην soul μουσική, όπως οι Otis Redding και Marvin Gaye. To «Home Again» έχει πολλά vintage στοιχεία, αναφορές στον ήχο των 70’s και μια ζεστασιά -ένα απαλό μέρος για να ξεκουραστούν τα «κουρασμένα αυτιά» των 00’s και 10’s ακροατών.

Στις 15 Ιουλίου του 2016 ο Michael Kiwanuka κάνει την επανεμφάνισή του, με την δεύτερη δισκογραφική του δουλειά, Love & Hate. Με το album αυτό, ο Kiwanuka ξανασυστήνεται στο κοινό του. Ενώ ο πυρήνας του παραμένει άθικτος, ξεφεύγει από το στυλιστικό πλαίσιο των 70’s. Βασίζεται λιγότερο στα gospel στοιχεία και προσφέρει μια νέα αισθητική. Από την αρχή του δίσκου, οι προθέσεις του καλλιτέχνη ξεδιπλώνονται.

Το album «ανοίγει» με το 10λεπτο Cold Little Heart και τις πρώτες διστακτικές χορδές κιθάρας και συνεχίζει με τα ambient φωνητικά και τα εκτενή solo του. Στο 7λεπτο title-track Love & Hate, δείχνει αρκετές από τις δυνατότητες του, αφηγητής πλέον αναζητά έναν κόσμο «χωρίς άλλο πόνο, χωρίς άλλη ντροπή και δυστυχία».

Όταν η μουσική εξασθενεί, ο αφηγητής δεν είναι πλέον μόνος. Η χορωδία τον συντροφεύει μέχρι την τελική πτώση. Άξιο αναφοράς είναι και το Black Man in a White World. Συνοδεύεται από επανειλημμένα ρυθμικά χτυπήματα χεριών και δεύτερες φωνές, που θυμίζει slave song του 19ου αιώνα, αλλά δίδεται άμεσα και με πολύ εύπεπτο τρόπο στον σημερινό ακροατή.

           

Η μεγαλύτερη στιγμή για τον Michael Kiwanuka έρχεται στις 5 Μαΐου του 2017.

Τότε, πραγματοποιεί το ντεμπούτο του ως headliner στο Royal Albert Hall. Μένει μόνο να φανεί αν αυτή η εμφάνιση θα είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα για ακόμα μεγαλύτερες στιγμές στη μουσική του πορεία. Εμείς θα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε τον κόσμο του, μαζί του, τις προσεχείς μέρες που θα επισκεφθεί την χώρα μας για δύο εμφανίσεις.

Διαβάστε επίσης  Μια πεντάδα με θέμα την φυλακή

Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου στο Fix Factory of Sound (Θεσσαλονίκη) και το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου στο Gazi Music Hall (Αθήνα) το Release Athens θα παρουσιάσει τον Michael Kiwanuka, που έρχεται να δώσει μία νέα πνοή στη soul και folk-rock μουσική του σήμερα. 

 

Φοιτητής Αρχιτεκτονικής στη Θεσσαλονίκη και ραδιοφωνικός παραγωγός στον Radio Nowhere. Κάνει συλλογή από βινύλια και αγαπημένο του βιβλίο είναι «Ο Ξένος» του Camus. Τώρα ακούει μουσική.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Όλοι κουβαλάμε "red flags"

Όλοι κουβαλάμε “red flags”

Όλοι κουβαλάμε red flags. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι όλοι

Το σεξ ως εργαλείο χειραγώγησης στον κινηματογράφο

Η απεικόνιση του σεξ στον κινηματογράφο δεν αφορά μόνο συναισθήματα,